Ro      Ru      En

 


Prima pagină  »  Fișa Postului
Fișa Postului
Asistență juridică

FIȘA POSTULUI

 

Capitolul I

Dispoziții generale

 

Autoritatea publică:                     Primăria municipiului Orhei

Denumirea funcției:                      Specialist principal

în domeniul asistență juridică

Nivelul funcției:                             funcție publică de execuție

 

Capitolul II.

Descrierea funcției

 

Scopul general al funcției: Acordarea asistenței juridice autorităților administrației publice sub autoritatea Primarului municipiului Orhei, cu exercitarea sarcinilor și atribuțiilor în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.

 

Sarcinile de bază:

  1. Asigură consultanța și asistență juridică pentru funcționarii și angajații Primăriei Orhei în exercitarea atribuțiilor funcționale, monitorizarea modificărilor legislației, aplicabile activității și competențelor Primăriei cu prezentarea propunerilor respective;
  2. Asigură legalitatea proiectelor actelor administrative ale Consiliului, ale Primarului și viceprimarilor municipiului Orhei cu avizarea lor, avizarea documentației și a actelor elaborate în cadrul procedurilor și activităților funcționale desfășurate în instituție;
  3. Asigură respectarea legalității în cazul încheierii, modificării, încetării, desfacerii contractelor și acordurilor ce țin de activitatea Primăriei Orhei, asigură asistență juridică a instituției în fața organelor jurisdicționale;
  4. Organizarea evidenței operative a cazurilor în curs de judecată și întreprinderea acțiunilor pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătorești, monitorizarea cazurilor și a reprezentării autorităților în instanțele judecătorești.

 

Atribuțiile de serviciu:

  1. Asigură consultanța și asistență juridică pentru funcționarii și angajații Primăriei Orhei în exercitarea atribuțiilor funcționale, monitorizarea modificărilor legislației, aplicabile activității și competențelor Primăriei cu prezentarea propunerilor respective;
  • Asigură consultanța și asistență juridică pentru funcționarii și angajații Primăriei în exercitarea atribuțiilor funcționale, consultă funcționarii și specialiștii cu privire la aplicarea legislației în vigoare în procesul decizional desfășurat și prezintă propuneri de îmbunătățire/modificare/amendare a sarcinilor de funcție pentru funcționarii și specialiștii instituției;
  • Monitorizează modificările legislației aplicabile activității și competențelor primăriei cu prezentarea informațiilor în acest sens și a propunerilor respective funcționarilor și angajaților instituției, asistă și consultă angajații în elaborarea Regulamentelor locale privind activitatea instituției și a serviciilor prestate de administrația publică municipală;
  • Examinează sarcinile ce țin de consultanța juridică și expertizează propunerile de modificare a cadrului legal aplicabil în activitatea APL parvenite în procesul de consultanță a proiectelor actelor legislative de la APC;
  • Acordă asistență și expertizare juridică în cadrul proiectelor ce țin de dezvoltarea localității desfășurate de către administrația municipală, acordarea asistenței juridice în implementarea proiectelor sociale și monitorizarea lor.

 

  1. Asigură legalitatea proiectelor actelor administrative ale Consiliului, ale Primarului și viceprimarilor municipiului Orhei cu avizarea lor, avizarea documentației și a actelor elaborate în cadrul procedurilor și activităților funcționale desfășurate în instituție:
  • Avizează pentru legalitate proiectele actelor administrative ale Consiliului municipal;
  • Avizează pentru legalitate proiectele actelor administrative ale Primarului și viceprimarilor municipiului, documentele cu caracter de norme, regulamente și instrucțiuni care reglementează activitatea administrației publice municipale;
  • Examinează și avizează documentația și actele elaborate în cadrul procedurilor și activităților funcționale desfășurate în instituție, redactează acte juridice, verifică identitatea părților, consimțământul, conținutul și data actelor, verifică legalitatea actelor cu caracter juridic și administrativ primite spre avizare;
  • Examinează cereri și petiții cu caracter juridic în toate domeniile dreptului, elaborează avize și alte documente ce țin de asistența și consultanța juridică.

 

  1. Asigură respectarea legalității în cazul încheierii, modificării, încetării, desfacerii contractelor și acordurilor ce țin de activitatea Primăriei Orhei, asigură asistență juridică a instituției în fața organelor jurisdicționale:
  • Examinează materialele și asigură respectarea legalității în cazurile încheierii, modificării, încetării, desfacerii contractelor juridice și acordurilor adiționale ce țin de activitatea primăriei, redactează proiecte de contracte și negociază clauze contractuale;
  • Examinează materialele și asigură respectarea legalității în cazurile încheierii, modificării, încetării, desfacerii contractelor juridice și acordurilor adiționale ce țin de activitatea serviciilor prestate de administrația publică municipală, redactează proiecte de contracte și negociază clauze contractuale;
  • Asigură asistență juridică a instituției în fața organelor jurisdicționale, elaborează și prezintă documentele și actele respective, elaborează și întocmește rapoarte, informații, referate de specialitate și le prezintă spre adoptare în modul stabilit;
  • Prezintă propuneri de modificare a proiectelor adoptate pentru actualizarea, perfectarea, abrogarea acestora dacă nu sunt în concordanță cu legislația în vigoare, participă la elaborarea concluziilor ce țin de aspectele juridice ce apar în activitatea primăriei, precum și la elaborarea propunerilor pentru perfectarea activității primăriei.

 

  1. Organizarea evidenței operative a cazurilor în curs de judecată și întreprinderea acțiunilor pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătorești, monitorizarea cazurilor și a reprezentării autorităților în instanțele judecătorești:
  • Organizează și ține evidența operativă a cazurilor în curs de judecată și întreprinderea acțiunilor pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătorești;
  • Monitorizează cazurile de judecată și reprezentarea autorităților în instanțele judecătorești;
  • Examinează litigiile de orice gen care pot provoca situații de conflict în instanțe și propune posibile modele legale amiabile de soluționare a conflictelor;
  • Elaborează informații și întocmește rapoarte, informații, referate privind litigiile din instanțele judecătorești și le prezintă în modul stabilit la solicitarea administrației;

 

Responsabilități:

Titularul funcției este responsabil de:

  • Exercitarea atribuțiilor sale de serviciu în conformitate cu fișa postului;
  • Folosirea rațională a timpului de muncă și a activității sale de serviciu;
  • Cunoașterea și respectarea normelor legale de drept;
  • Executarea în termen și de bună calitate a sarcinilor;
  • Respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor și legislației cu privire la datele cu caracter personal;
  • Respectarea disciplinei de muncă, subordonării de serviciu, executarea dispozițiilor legale ale administrației;
  • Păstrarea secretului cu privire la datele și informațiile la care are acces în exercițiul funcțiunii;
  • Ținuta vestimentară în procesul exercitării funcției;
  • Respectarea normelor deontologice profesionale;
  • Evitarea conflictelor de interese;
  • Sporirea competenței sale profesionale.

 

Împuternicirile:

  • Decide asupra modului de îndeplinire a sarcinilor trasate, în sensul obținerii eficienței și eficacității maxime, fără afectarea disciplinei tehnologice și a reglementărilor în vigoare;
  • Să solicite și să primească de la angajații Primăriei Orhei informația și suportul necesar pentru desfășurarea activității sale.

 

Condițiile de muncă:

  • Regim de muncă: 40 ore pe săptămână, 8 ore în zi;
  • Program de muncă: luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă 12.00-13.00;
  • Activitate de birou.

 

Capitolul III

Cerințele funcției față de persoană

 

Studii: superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic;

Experiență profesională: minim 2-3 an în domeniul de specialitate;

Cunoștințe:

  • Cunoașterea legislației Republicii Moldova ce reglementează cadrul structurilor administrației publice, cunoștințe în domeniul juridic, administrației publice;
  • Cunoașterea limbilor de stat și rusă, cunoașterea limbilor de circulație internațională constituie avantaj;
  • Cunoștințe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;
  • Cunoașterea generală a regulilor procedurale și condițiilor referitor la serviciile publice acordate de Primărie și actele permisive și confirmative eliberate de Primărie.

 

Abilități avansate de comunicare, de lucru cu informația, organizare, elaborare a documentelor, prezentare, executare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluționare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă;

 

Atitudini/comportamente: respect față de oameni, spirit de inițiativă, diplomație, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistență la efort și stres, tendință spre dezvoltare profesională continuă.

 



Alte Fișa Postului


ORHEI ÎN IMAGINI
Vezi galeria foto
Ultima actualizare: Vineri, 29 martie 2024
© 2024 Primaria orașului Orhei - Republica Moldova
Toate drepturile rezervate

 

PAGINA ÎN SUS

Total vizitatori unici: 64956   Total ieri: 1765   Total azi: 1904