Ro      Ru      En

 


Prima pagină  »  Fișa Postului
Fișa Postului
Agent constatator

Capitolul I.

Dispoziţii generale

Autoritatea publică: Primăria municipiului Orhei

Denumirea funcţiei: Specialist principal (în domeniul relații cu publicul)

Agent constatator

 

Nivelul funcţiei: funcție de execuție, fără statut de funcționar public.

Nivelul de salarizare: categoria de salarizare conform schemei de încadrare, suplimente, sporuri, adaosuri conform prevederilor legislaţiei în vigoare.

 

Capitolul II.

Descrierea funcţiei

Scopul general al funcţiei constă în apărarea drepturilor și libertăților legitime ale persoanei, apărarea proprietății, ordinii publice, a altor valori ocrotite de lege, în soluționarea cauzelor contravenționale, precum și în prevenirea săvârșirii de noi contravenții.

 

Sarcinile de bază:

  1. Constată contravențiile prevăzute la art.1261, 154, art.157 alin.(7) și (8), art.178-179, art.273 alin.(9), (91), (11), (15) și (16) din Codul contravențional;
  2. Sesizează săvârșirea contravenției;
  3. Determină faptele ce constituie contravenţii şi întocmește procesul contravenţional în condițiile art.442-444 din Codul contravențional;
  4. Constată, în limitele competențelor sale contravențiile prevăzute în Codul contravențional și acțiunile ilicite ale agenților economici, persoanelor fizice și juridice;
  5. Apără drepturile şi libertăţile legitime ale persoanei, apărarea proprietăţii, ordinii publice, a altor valori ocrotite de lege, în soluţionarea cauzelor contravenţionale, precum şi în prevenirea săvârșirii de noi contravenţii;
  6. Aplică sancțiuni contravenționale;
  7. Reprezintă Primăria municipiului Orhei în fața autorităților care examinează cauza contravențională, atribuită conform competențelor, constatată în exercitarea atribuțiilor de funcție.

 

Atribuţiile de serviciu:

  1. Constată contravenții ale căror constatare, soluționare și sancționare sunt atribuite competenței unor alte organe. În astfel de cazuri, agentul va remite organelor respective procesele-verbale de constatare a contravențiilor.
  2. Colaborează cu alte servicii publice (inspectoratul de poliție, inspectoratul fiscal, inspecția ecologică, etc.);
  3. Invită sau informează reprezentanții agenților economici prestatori de servicii în vederea atragerii contravenientului la răspundere, după caz;
  4. Este abilitat să înainteze indicații și prescripții conducătorilor întreprinderilor, organizațiilor și agenților economici privind problemele vizate;
  5. Prezintă propuneri pentru audierea conducătorilor întreprinderilor, organizațiilor, instituțiilor publice la ședințele Consiliului municipal;
  6. Examinează în termen contestațiile și adresările cetățenilor referitor la contravențiile administrative în limitele competenței;
  7. Explică contravenienților drepturile și obligațiunile acestora în procesul întocmirii proceselor-verbale cu privire la contravenție;
  8. La solicitarea contravenientului să atragă traducătorul, după caz;
  9. Elaborează rapoarte despre rezultatele activității pentru problemele vizate;
  10. Este imparțial la depistarea și constatarea contravențiilor administrative;
  11. Prelucrează date cu caracter personal;
  12. Păstrează confidențialitatea datelor, cu care face cunoștință în cadrul activității;
  13. Prezintă informații autentice și complete;
  14. Respectă Constituția și legile Republicii Moldova;
  15. Execută obligațiunile sale de serviciu stabilite în fișa postului.

 

Responsabilităţi:

Titularul funcţiei este responsabil de:

  • Exercitarea atribuţiilor sale de serviciu în conformitate cu fişa postului;
  • Folosirea raţională a timpului de muncă şi a activităţii sale de serviciu;
  • Executarea în termen şi de bună calitate a sarcinilor;
  • Respectarea legislaţiei cu privire la datele cu caracter personal;
  • Respectarea disciplinei de muncă, subordonării de serviciu, executarea dispoziţiilor legale; 
  • Păstrarea secretului cu privire la datele şi informaţiile la care are acces în exerciţiul           funcţiunii;
  • Ţinuta vestimentară în procesul exercitării funcţiei;
  • Respectarea normelor deontologice profesionale;
  • Sporirea competenţei sale profesionale.

 

Cui îi raportează titularul funcţiei: Primarului municipiului Orhei și specialistului principal jurist;

Cine îi raportează titularului funcţiei: persoana care a substituit temporar titularul, conform dispoziţiei primarului, în perioada absenţei lui temporare;

Pe cine îl substituie: conform dispoziţiei;

Cine îl substituie: conform dispoziţiei;

Cooperarea internă:

  • cu  Primarul și viceprimarii municipiului Orhei,
  • cu specialiştii şi angajaţii Primăriei;
  • cu alţi angajaţi ai instituţiilor din subordinea Primăriei;

Cooperarea externă:

  • cu reprezentanţii serviciilor desconcentrate, altor organe de stat de drept public sau privat, societăţii civile, etc., cu autorizarea secretarului sau viceprimarilor, cu angajaţii întreprinderilor Municipale şi SA cu autorizarea secretarului şi viceprimarului;
  • cu angajaţii instituţiilor din subordinea Primăriei care au raporturi de serviciu în domeniu;

Mijloacele de lucru/echipamentul utilizat:

  • Computer, imprimantă, telefon, scaner, fax, copiator;
  • Internet;

Condiţiile de muncă:

  • Regim de muncă: 40 ore pe săptămână, 8 ore pe zi;
  • Program de muncă: luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă 12.00-13.00;

 

 

Capitolul III.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană

 

Studii: superioare de specialitate;

Experienţă profesională: minim 1 an în cadrul organelor de Stat și de Drept.

Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea limbilor de stat şi rusă, cunoaşterea limbilor de circulaţie internaţională constituie avantaj;
  • Cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;
  •  Cunoaşterea generală a regulilor procedurale şi condiţiilor referitor la serviciile publice acordate de primărie şi actele permisive şi confirmative eliberate de primărie.

 

Abilităţi de comunicare, de lucru cu informaţia, organizare, elaborare a documentelor, prezentare, executare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă;

 

Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistentă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

 



Alte Fișa Postului


ORHEI ÎN IMAGINI
Vezi galeria foto
Ultima actualizare: Vineri, 29 martie 2024
© 2024 Primaria orașului Orhei - Republica Moldova
Toate drepturile rezervate

 

PAGINA ÎN SUS

Total vizitatori unici: 65151   Total ieri: 1765   Total azi: 2099