Grija față de cetățeni este cheia succesului unei societăți spre dezvoltare.
În conformitate cu regulamentul privind modul de constituire și utilizare a mijloacelor Fondului de Rezervă al municipiului Orhei aprobat prin Decizia Consiliului municipal Orhei nr.2.3 din 05.03.2020, în prima ședință a Consiliului Municipal Orhei din acest an sa modificat suma acordării ajutorului material unic.
Astfel persoanelor cu invaliditate de gradul I suma ajutorului material unic s-a majorat de la 500 lei la 700 lei, iar pentru persoanelor ce necesite tratamente medicale costisitoare s-a majorat de la 1000 lei la 1500 lei ceea ce constituie o creștere cu 30 %.
Alocarea mijloacelor financiare din Fondul de rezervă se efectuează în baza examinării cererilor, demersurilor, solicitărilor parvenite de la persoane fizice și juridice privind alocarea de mijloace din Fondul de rezervă de către personalului abilitat cu acest drept, în cadrul Primăriei Municipiului Orhei.
Mijloacele fondului de rezervă se utilizează în strictă conformitate cu destinația lor, în conformitate cu decizia Consiliului municipal adoptată.
Primăria Municipiului Orhei este mereu alături de cetățenii care au nevoie de ajutor.
Aducem aminte că pentru a beneficia de ajutorul material unic este necesar prezentarea următoarelor acte:
Lista actelor necesare pentru acordarea ajutorului financiar:
1. Cererea, demersul, petiția solicitantului;
2. Copia buletinului de identitate sau actul de identitate provizoriu, de model F9;
3. Extras din fișa medicală și certificatele corespunzătoare, eliberate de instituțiile medicale (cu indicarea diagnozei); (după caz)
4. Actele ce confirmă că acest tratament nu poate fi efectuat în Republica Moldova (în cazul efectuării unui tratament peste hotarele țării); (după caz)
5. Confirmare privind costul tratamentului (cont, contract cu instituția medicală, bonuri de plată); (după caz)
6. Certificat despre componența familiei;
7. Pentru familiile cu copii minori – copiile certificatelor de naștere;
8. Certificat de salariu/pensie a tuturor membrilor familiei și alte venituri;
9. Certificat confirmativ privind deținerea în proprietate a bunurilor imobile (casă, apartament, construcții ne locative, terenuri pentru construcții, terenuri agricole);
10. Acordul pentru colectarea și verificarea informației despre bunăstarea familiei (declarații false și incomplete);
11. Certificat de la Oficiul forței de muncă (pentru persoane apte de muncă, neîncadrate în câmpul muncii);
12. Alte documente (după caz).