Primăria municipiului Orhei iniţiază începând cu data de 26.06.2023 consultarea publică a procedurii de elaborare a proiectului de decizie a Consiliului municipal Orhei ”Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului municipal Orhei nr.5.16 din 29.04.2021 privind aprobarea Regulamentului Întreprinderilor Municipale privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor”.
Scopul proiectului: pentru a asigura eficient procedurile de achiziţii desfășurate de către Întreprinderile Municipale fondate de către Consiliul municipal Orhei asigurînd imparţialitatea în cadrul procedurilor, publicitatea şi transparenţa procedurilor de achiziţii și luînd în considerație că prin Hotărîrea Guvernului R.Moldova Nr. 870 din 14.12.2022 a fost aprobat Regulamentul cu privire la achizițiile publice de valoare mică care va intra în vigoare la data de 01.07.2023, care impune de a introduce unele modificări în Regulamentului Întreprinderilor Municipale privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor aprobat prin Decizia Consiliului municipal Orhei nr.5.16 din 29.04.2021.
Prevederile de bază ale proiectului:
1. Se aprobă modificarea Deciziei Consiliului municipal Orhei nr. 5.16 din 29.04.2021 ”Cu privire la aprobarea Regulamentului Întreprinderilor Municipale privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor” prin modificarea Regulamentului, Anexa la deciziei, după cum urmează:
1.1 pct.17 se expune în redacție nouă: ,,Achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor poate fi efectuată în baza facturii de plată, dacă valoarea acestuia nu depășește 100 000 lei fără taxa pe valoare adăugată.
Achizițiile publice de valoare mică :
- pentru contractele de achiziții publice de bunuri, servicii până la 400 000 lei fără TVA;
- pentru contractele de achiziții publice de lucrări până la 1 000 000lei fără TVA.
Cererea ofertelor de preț:
- pentru contractele de achiziții publice de bunuri și servicii de la 400 000 lei fără TVA;
- pentru contractele de achiziții publice de lucrări de la 1 000 000 lei fără TVA.
Licitație deschisă:
- pentru contractele de achiziții publice de bunuri și servicii de la 800 000 lei fără TVA;
- pentru contractele de achiziții publice de lucrări de la 2 000 000 lei fără TVA.
1.2 pct.75 se expune în redacție nouă: ,,Grupul de lucru va stabili actele care urmează să fie prezentate de operatori economici la procedurile de achiziție (cererea ofertelor de preț și licitație deschisă) aplicând criterii proporționale de calificare raportate la obiectul contractului , acestea pot face referire la următoarele aspecte:
1) Eligibilitatea ofertantului:
- Extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice;
- Certificatul de înregistrare a subiectului impunerii la TVA , după caz;
- Licența de activitate în domeniul respectiv, după caz.
2) Capacitatea de exercitare a activității profesionale:
- Experiența și competența în domeniu cu prezentarea caracteristicilor activității întreprinderii în ultimii 3 ani;
3) Situația economică și financiară;
4) Capacitatea tehnică și /sau profesională:
- Informație privind dotarea cu echipament tehnic;
- Informație privind disponibilitate de personal calificat.
1.3 pct.76 se expune în redacție nouă: „La prezentarea ofertei de către operatorii economici la procedurile de achiziție (cererea ofertelor de preț și licitație deschisă) se va prezenta Declarația privind neîncadrarea în situațiile prevăzute la art.16 alin.(2) lit.a) din Legea nr.246/2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, conform anexei nr.5 la prezentul Regulament”;
1.4 pct.77 se expune în redacție nouă: ,,Grupul de lucru în mod individual poate solicita și alte acte în afară de cele menționate în pct.75 și pct.76 din prezentul Regulament”.
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice este: modificarea Deciziei Consiliului municipal Orhei nr.5.16 din 29.04.2021 prvind aprobarea Regulamentului Întreprinderilor Municipale privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor.
Proiectul de decizie al Consiliului municipal Orhei este elaborat în conformitate cu: art.14 alin.,(2) lit.b) alin.(3) din Legea privind administrația publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006; art.7 alin.(2) lit.m) din Legea nr.246 din 23.11.2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală; legea nr.845-XI din 03.01.1992, cu privire la antreprenoriat și întreprinderi.
Propunerile și recomandările părților interesate cu privire la elaborarea proiectului pot fi expediate, până pe data de 14.07.2023, în adresa Primăriei municipiului Orhei: mun. Orhei, str. Vasile Mahu nr.160, sau în adresa electronică a autorului proiectului, secretarul Consiliului municipal Orhei, Mîra Grigore, email: secretar@orhei.md.
Proiectul deciziei „Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului municipal Orhei nr.5.16 din 29.04.2021 privind aprobarea Regulamentului Întreprinderilor Municipale privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor” și nota informativă sunt disponibile pe pagina web oficială www.orhei.md sau la sediul Primăriei municipiului Orhei: mun. Orhei, str. Vasile Mahu 160.