Ro      Ru      En

 


Prima pagină  »  ȘTIRI ȘI EVENIMENTE  »  Anunțuri
Anunțuri
Dările de seamă pentru perioadele fiscale începând cu 1 ianuarie 2023 se vor prezenta doar în mod electronic
Publicat: 09.01.2023   

Începând cu 1 ianuarie 2023, dările de seamă fiscale se prezintă doar în mod electronic, de către toți contribuabilii (persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitatea de întreprinzător sau profesională), indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget, conform prevederilor Legii nr.356/2022.

Dările de seamă se vor prezenta în mod electronic obligatoriu aferent perioadelor fiscale începând cu 1 ianuarie 2023.
Excepție sunt persoanele fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător și nu desemnează 2% impozitul pe venit, iar prezentarea dărilor de seamă utilizând metodele automatizate de raportare electronică este la alegere.
În acest sens, pentru a vă asigura că puteți depune dările de seamă fiscale, în mod electronic, urmează să parcurgeți următorii pași:
 
1. Să obțineți semnătura electronică
 
Pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă, aceasta fiind emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator de servicii de certificare, în parte, și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. 
 
Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:
 
1) I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”, accesează aici
2) I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, accesează aici
3) I.M. Orange Moldova S.A., accesează aici
4) I.M. Moldcell S.A., accesează aici
5) I.P. Agenția Servicii Publice, accesează aici.
 
2. Să vă logați în Cabinetul personal al contribuabilului pe pagina-web a Serviciului Fiscal de Stat sfs.md
 
Contribuabilul beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului” (SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”), accesibil pe portalul www.sfs.md, cu titlu gratuit și în mod automatizat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.
 

Atenție! După autentificarea în sistem se vor accepta „Termenii și condițiile de utilizare” și se vor completa date de contact veridice. Astfel, după salvarea acestora, va fi necesară accesarea link-ului recepționat pe poșta electronică indicată.

Sistemul în mod automatizat identifică persoanele fizice care desfășoară diverse activități de întreprinzător, precum și entitățile la care titularul contului de utilizator este înregistrat ca administrator și reflectă lista acestora în compartimentul „Companii”, precum și atribuie rolul de administrator. 
 
Pentru contribuabilii ce dețin companii, la această etapă este necesară semnarea „Regulamentului de utilizare a serviciilor fiscale electronice”. Se selectează compania și se accesează rolul pentru care este necesară semnarea Regulamentului, fișierul va conține datele entității și a titularului contului de utilizator și se va deschide pentru vizualizare.
 
 
Ulterior, se va accesa opțiunea „Acceptare”, pentru efectuarea procedurii de semnare electronică a documentului, drept dovadă a semnării tuturor obligațiilor stabilite în Regulament.
 
Atenție! Recomandăm efectuarea Pașilor 1 și 2 până la momentul survenirii obligației de prezentare a 
dării de seamă fiscală.
 
3. Prezentarea online a dărilor de seamă
 
În funcție de impozitele și taxele pe care urmează să le achite contribuabilul, precum și termenul de rezentare a declarației, după efectuarea pașilor 1 și 2, se va accesa serviciul Declarație electronică din Cabinetul personal al contribuabilului. 
 
 
Pentru crearea unei declaraţii, contribuabilul tastează butonul „Declarație nouă”.
 
 
Din lista categoriilor de formulare disponibile pentru a fi prezentate online de către contribuabili, se va selecta darea de seamă fiscală/declarația ce urmează a fi prezentată. 
 
 
Documentul se va completa cu informațiile necesare conform instrucțiunii de completare, se va salva, semna și expedia.
La acceptarea declarațiilor, automat este recepționată Recipisa, care conține un număr de înregistrare în sistem. După acceptare, declarația nu mai poate fi modificată sau ștearsă din sistem.
 
Pentru mai multe detalii poate fi accesat Ghidul de utilizare a Cabinetului personal al contribuabilului sau Ghidul de utilizare a serviciului Declarație electronică, care poate fi accesat din rubrica „Ajutor” din cadrul sistemului.
 
Informații suplimentare la subiectul în cauză pot fi obținute prin apelarea Centrului unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul de telefon 080001525 (apel gratuit) sau la Direcții deservire fiscală.

 



Alte Anunțuri

Publicat: 19.04.2024   
Accesări: 19
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 22.04.2024-23.04.2024, în intervalul de timp 09:05-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 18.04.2024   
Accesări: 41
Campania de salubrizare a municipiului Orhei. Citeşte mai mult...
Publicat: 18.04.2024   
Accesări: 42
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 19.04.2024, în intervalul de timp 09:00-10:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 15.04.2024   
Accesări: 149
Cu privire la ridicarea la cota străzii al capacelor din municipiul Orhei. Citeşte mai mult...
Publicat: 15.04.2024   
Accesări: 155
Cu privire la reabilitarea infrastructurii rutiere din municipiul Orhei. Citeşte mai mult...
Publicat: 15.04.2024   
Accesări: 166
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 15.04.2024, în intervalul de timp 08:00-17:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 09.04.2024   
Accesări: 205
Sistarea livrării energiei termice în sezonul de încălzire 2023-2024 în municipiul Orhei. Citeşte mai mult...
Publicat: 05.04.2024   
Accesări: 270
Stimați locuitori ai municipiului Orhei, conform dispoziției nr.164 din 04.04.2024, în scopul asigurării securității circulației pietonale în cadrul desfășurării acțiunilor de marcare a Zilei comemorării a 80 ani de la eliberarea orașului Orhei de sub ocupația fascistă, Citeşte mai mult...
Publicat: 03.04.2024   
Accesări: 353
În temeiul art. 10, art.118-126 din Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19.07.2018; art.16 alin. (1), (2), (3), (5), (6), art.18, art.26 alin.(1), art.29, art.32, alin.(1), art.39 din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală; Legea nr.239 din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional; Regulamentul privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Orhei, cu modificările și completările ulterioare, primarul municipiului Orhei, dispune: Citeşte mai mult...
Publicat: 29.03.2024   
Accesări: 243
S.A. Regia Apă Canal - Orhei angajează: Citeşte mai mult...
Publicat: 25.03.2024   
Accesări: 331
Stimaţi conducători, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă al MAI în calitate de autoritate de administrare publică în domeniul protecţiei civile şi apărării împotriva incendiilor, conform prevederilor Legii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 93/2007, Legii cu privire la protecţia civilă nr. 271/1994 şi Legii privind apărarea împotriva incendiilor nr. 267/1994, a analizat riscurile de producere a cazurilor de ardere a vegetaţiei uscate şi la poligoanele de deşeuri şi a stabilit următoarele. Citeşte mai mult...
Publicat: 25.03.2024   
Accesări: 289
SRL „Orhei-gaz”, aduce la cunoştinţă despre necesitatea respectării prevederilor conform Regulamentului privind zonele de protecţie a reţelelor de gaze naturale, aprobat prin HG nr. 1104 din 14.XI.2018, întru excluderea deteriorării reţelelor de distribuţie a gazelor naturale şi obiectelor aferente lor, se stabilesc zone de protecţie: Citeşte mai mult...
Publicat: 20.03.2024   
Accesări: 320
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 22.03.2024, în intervalul de timp 09:00-11:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 18.03.2024   
Accesări: 307
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 19.03.2024, în intervalul de timp 08:00-17:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 18.03.2024   
Accesări: 324
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 18.03.2024, în intervalul de timp 08:45-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 14.03.2024   
Accesări: 317
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 15.03.2024, în intervalul de timp 09:00-10:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 29.02.2024   
Accesări: 526
În temeiul art. 10, art.118-126 din Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19.07.2018; art.16 alin. (1), (2), (3), (5), (6), art.18, art.26 alin.(1), art.29, art.32, alin.(1), art.39 din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală; Legea nr.239 din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional; Regulamentul privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Orhei, cu modificările și completările ulterioare, primarul municipiului Orhei, dispune: Citeşte mai mult...
Publicat: 29.02.2024   
Accesări: 394
Stimați locuitori ai municipiului Orhei, conform dispoziției nr.108 din 27.02.2024, în scopul asigurării securității circulației pietonale în cadrul desfășurării acțiunilor culturale organizate în cadrul decadei "Mărțișor 2024”, în piața CRC "A. Suruceanu", Citeşte mai mult...
Publicat: 29.02.2024   
Accesări: 373
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 29.02.2024, în intervalul de timp 10:00-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 27.02.2024   
Accesări: 380
Stimați locuitori ai Municipiului Orhei, Citeşte mai mult...

1 - 20 din 735

ORHEI ÎN IMAGINI
Vezi galeria foto
Ultima actualizare: Vineri, 19 aprilie 2024
© 2024 Primaria orașului Orhei - Republica Moldova
Toate drepturile rezervate

 

PAGINA ÎN SUS

Total vizitatori unici: 65061   Total ieri: 2225   Total azi: 2009