Ro      Ru      En

 


Prima pagină  »  ȘTIRI ȘI EVENIMENTE  »  Anunțuri
Anunțuri
Dările de seamă pentru perioadele fiscale începând cu 1 ianuarie 2023 se vor prezenta doar în mod electronic
Publicat: 09.01.2023   

Începând cu 1 ianuarie 2023, dările de seamă fiscale se prezintă doar în mod electronic, de către toți contribuabilii (persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitatea de întreprinzător sau profesională), indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget, conform prevederilor Legii nr.356/2022.

Dările de seamă se vor prezenta în mod electronic obligatoriu aferent perioadelor fiscale începând cu 1 ianuarie 2023.
Excepție sunt persoanele fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător și nu desemnează 2% impozitul pe venit, iar prezentarea dărilor de seamă utilizând metodele automatizate de raportare electronică este la alegere.
În acest sens, pentru a vă asigura că puteți depune dările de seamă fiscale, în mod electronic, urmează să parcurgeți următorii pași:
 
1. Să obțineți semnătura electronică
 
Pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă, aceasta fiind emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator de servicii de certificare, în parte, și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. 
 
Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:
 
1) I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”, accesează aici
2) I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, accesează aici
3) I.M. Orange Moldova S.A., accesează aici
4) I.M. Moldcell S.A., accesează aici
5) I.P. Agenția Servicii Publice, accesează aici.
 
2. Să vă logați în Cabinetul personal al contribuabilului pe pagina-web a Serviciului Fiscal de Stat sfs.md
 
Contribuabilul beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului” (SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”), accesibil pe portalul www.sfs.md, cu titlu gratuit și în mod automatizat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.
 

Atenție! După autentificarea în sistem se vor accepta „Termenii și condițiile de utilizare” și se vor completa date de contact veridice. Astfel, după salvarea acestora, va fi necesară accesarea link-ului recepționat pe poșta electronică indicată.

Sistemul în mod automatizat identifică persoanele fizice care desfășoară diverse activități de întreprinzător, precum și entitățile la care titularul contului de utilizator este înregistrat ca administrator și reflectă lista acestora în compartimentul „Companii”, precum și atribuie rolul de administrator. 
 
Pentru contribuabilii ce dețin companii, la această etapă este necesară semnarea „Regulamentului de utilizare a serviciilor fiscale electronice”. Se selectează compania și se accesează rolul pentru care este necesară semnarea Regulamentului, fișierul va conține datele entității și a titularului contului de utilizator și se va deschide pentru vizualizare.
 
 
Ulterior, se va accesa opțiunea „Acceptare”, pentru efectuarea procedurii de semnare electronică a documentului, drept dovadă a semnării tuturor obligațiilor stabilite în Regulament.
 
Atenție! Recomandăm efectuarea Pașilor 1 și 2 până la momentul survenirii obligației de prezentare a 
dării de seamă fiscală.
 
3. Prezentarea online a dărilor de seamă
 
În funcție de impozitele și taxele pe care urmează să le achite contribuabilul, precum și termenul de rezentare a declarației, după efectuarea pașilor 1 și 2, se va accesa serviciul Declarație electronică din Cabinetul personal al contribuabilului. 
 
 
Pentru crearea unei declaraţii, contribuabilul tastează butonul „Declarație nouă”.
 
 
Din lista categoriilor de formulare disponibile pentru a fi prezentate online de către contribuabili, se va selecta darea de seamă fiscală/declarația ce urmează a fi prezentată. 
 
 
Documentul se va completa cu informațiile necesare conform instrucțiunii de completare, se va salva, semna și expedia.
La acceptarea declarațiilor, automat este recepționată Recipisa, care conține un număr de înregistrare în sistem. După acceptare, declarația nu mai poate fi modificată sau ștearsă din sistem.
 
Pentru mai multe detalii poate fi accesat Ghidul de utilizare a Cabinetului personal al contribuabilului sau Ghidul de utilizare a serviciului Declarație electronică, care poate fi accesat din rubrica „Ajutor” din cadrul sistemului.
 
Informații suplimentare la subiectul în cauză pot fi obținute prin apelarea Centrului unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul de telefon 080001525 (apel gratuit) sau la Direcții deservire fiscală.

 



Alte Anunțuri

Publicat: 26.03.2023   
Accesări: 17
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 27.03.2023, în intervalul de timp 09:00-11:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 26.03.2023   
Accesări: 18
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 27.03.2023, în intervalul de timp 09:20-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 25.03.2023   
Accesări: 32
Pe 25 martie 2023, la ora 20.30, în timp ce punctele de reper și casele din întreaga lume își sting luminile, vă cerem să vă alăturați altor milioane de oameni din 190 de țări în sprijinul planetei noastre. Citeşte mai mult...
Publicat: 24.03.2023   
Accesări: 36
Consiliul Raional Orhei, în parteneriat cu Primăria Municipiului Orhei și Centrul Raional de Cultură "Andrei Suruceanu" Vă invită la TEATRU! Citeşte mai mult...
Publicat: 22.03.2023   
Accesări: 83
Comunitatea teatrală internațională marchează anual la 27 martie, Ziua Mondială a Teatrului. Citeşte mai mult...
Publicat: 22.03.2023   
Accesări: 33
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 23.03.2023, în intervalul de timp 09:15-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 22.03.2023   
Accesări: 47
Ziua mondială a apei se marchează anual la 22 Martie. O zi dedicată atragerii atenției asupra problemelor legate de apă cu care se confruntă oamenii în aproape fiecare țară. Citeşte mai mult...
Publicat: 20.03.2023   
Accesări: 32
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 22.03.2023, în intervalul de timp 09:20-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 09.03.2023   
Accesări: 83
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 13.03.2023-14.03.2023, în intervalul de timp 10:00-17:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 28.02.2023   
Accesări: 94
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 01.03.2023, în intervalul de timp 08:30-11:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 28.02.2023   
Accesări: 134
n temeiul art. 10, art.118-126 din Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19.07.2018; art.16 alin. (1), (2), (3), (5), (6), art.18, art.26 alin.(1), art.29, art.32, alin.(1), art.39 din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală; Legea nr.239 din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional; pct.26 al Regulamentului privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Orhei, aprobat prin Decizia Consiliului orășenesc Orhei nr.9.1 din 27.12.2007, modificat prin Decizia Consiliului municipal Orhei nr.7.11 din 11.08.2017, Primarul municipiului Orhei Dispune, Citeşte mai mult...
Publicat: 27.02.2023   
Accesări: 70
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 28.02.2023, în intervalul de timp 10:00-17:00, Citeşte mai mult...
Publicat: 27.02.2023   
Accesări: 127
Proiectul EU4Culture, finanțat de UE, anunță cel de-al treilea apel pentru granturi de mobilitate pentru a sprijini artiștii și profesioniștii din domeniul cultural din țările Parteneriatului Estic: Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova și Ucraina. Acest apel se concentrează în special pe sprijinirea candidaților din orașele care nu sunt capitale. Citeşte mai mult...
Publicat: 24.02.2023   
Accesări: 72
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 27.02.2023, în intervalul de timp 09:15-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 20.02.2023   
Accesări: 338
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 21.02.2023, în intervalul de timp 09:05-16:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 14.02.2023   
Accesări: 458
Plata ajutorului financiar de urgență, acordat în baza Memorandumului dintre Ministerul Muncii și Protecției Sociale și agențiile ONU. Citeşte mai mult...
Publicat: 14.02.2023   
Accesări: 209
Direcția Teritorială pentru Siguranța Alimentelor Orhei (cu raza de acoperire și a raionului Rezina), Citeşte mai mult...
Publicat: 14.02.2023   
Accesări: 156
Pe parcursul anului 2022 în raionul Orhei s-au produs 43 incendii faţă de 42 în anul precedent. Citeşte mai mult...
Publicat: 08.02.2023   
Accesări: 149
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 10.02.2023, în intervalul de timp 08:30-10:30, Citeşte mai mult...
Publicat: 06.02.2023   
Accesări: 270
Primăria municipiului Orhei anunță despre desfășurarea audierilor publice asupra „Actualizării Planului Urbanistic General al municipiului Orhei”, care vor avea loc în data de 2 martie 2023 în incinta Primăriei din str. Vasile Mahu, nr. 160, Sala de ședințe et. I. Citeşte mai mult...

1 - 20 din 515

ORHEI ÎN IMAGINI
Vezi galeria foto
Ultima actualizare: Duminică, 26 martie 2023
© 2023 Primaria orașului Orhei - Republica Moldova
Toate drepturile rezervate

 

PAGINA ÎN SUS

Total vizitatori unici: 63081   Total ieri: 851   Total azi: 29